fredag 22 februari 2008

Christina Bardram




Bilder från www.christinabardram.com
Bloggen Roomservice skriver om danska Christina Bardrams tavlor. Även hos mig väcker de habegär. Annars tycker jag att man har sett en hel del "blomtavlor". Framför allt orkidéer, men dessa kan enligt mig klassas som konst än som en tavla som ska matcha inredningen. Det är någonting med uttrycket i dem som jag gillar. Nu i skrivandets stund minns jag hur jag som tonåring gick på kurs och målade olja. Kursledaren höll på att få dåndimpen när jag målade i nyanser som skulle matcha gardinerna i mitt tonårsrum. *Haha*

3 kommentarer:

Lotten sa...

Helt underbara tavlor!

Mönstret till dagisväskan hittar du här :http://knapmodern.blogspot.com/

Det var lite knepigt som sagt med kantbanden men det fixar du....

Ha en trevlig helg! Kram Lotten

Anonym sa...

ja, testa kycklingreceptet.
Det är supergott, ganska onyttigt men det är ju fredag =))

Fin blogg du har.
Kram Hanna-Maria
http://rooms.blogg.se/

Lotten sa...

Grattis! Du vann min utlottning... ta en titt på min blogg så får du veta mer....

Kram Lotten