tisdag 6 november 2007

Ljusstake


Sonen hade råkat få två röda Playsam-bilar i present och en av bilarna blev en ljusstake. Jo då, han sa till mig att den var jättesnygg. Jag tycker att den påminner om en grenklyka eller Eiffeltornet.

Det var i en sådan där stilren butik som säljer några få utvalda saker. Sådana butiker som jag bara går förbi i vanliga fall, för det är någonting med dem som ger mig rysningar. Den vänliga expediten informerade mig om designerns namn, ifall jag skulle ha råkat missa att läsa lappen på hyllan som talar om just detta. Nu i efterhand kan jag inte låte bli att undra vad hon hade sagt om jag hade ryckt på axlarna och svarat: Och?

4 kommentarer:

Karolina sa...

tjusig!

Maria sa...

Kan precis känna hurdan butik du menar...en sådan som man inte riktigt törs gå in i för allt är för dyrt och man är ofta ensam i butiken och det finns inga grejer i ens "prisklass" så man får liksom låtsas att man visst skulle ha råd med allt...

Lotten sa...

Ha, ha... vet precis vilken typ av både expedit och affär du menar! Det är ungefär som med telefonförsäljare - verka lätt galen när du pratar med dom så låter dom dig vara;-)

hus och torp sa...

karolina- jag gillar den också...jag menar sonen gillar den. =)

maria- Visst är sådana butiker rysliga?

lotten- Har du prövat det där med telefonförsäljarna? Haha