torsdag 17 april 2008

Köksluckorna är färdiga

Så här rörigt har det varit i några veckor:




Så här fruktansvärt vitt blev det sedan. Vi målade vitt även inne i skåpen.


Huuuga så vitt jag fryser. Men med lite rostfritt blev det lite bättre enligt mitt tycke:



Jag och killen på bilden har ett tätt samarbete när vi jobbar i köket. Jag ställer in och han plockar ut. Detta håller vi på med mest hela tiden i väntan på barnsäkra luckor:


Nedan ser ni takfönstret.


Nu återstår att måla korridoren och några väggar i köket i grönaste grönt. Jag tror att färgen hette Vibrasjon och är från Jotun.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fint och fräscht! Vilken skillnad det blev.

A home far away sa...

Det ser ut at bli jättefint
Så enkelt att få in lite färg ändå i ett vitt kök, handdukar o mattor mm.

Mit lilla kök här i Singapore är så pyttelitet jag avundas ert stora fina!

Gunilla

Lotten sa...

Jag säger bara WOW... vilken skillnad det blev! Nu blev jag ju jättesugen att måla mina köksluckor oxå....

Vad kostade det att få dem målade?

Vilket härligt takfönster ni har i köket!

hus och torp sa...

Karin - Jag håller med om att det blev stor skillnad. Den största skillnaden blev nog när vi målade kaklet. Enkel och billig förändring med kakelfärg.

Making it lovely - Har inte tänkt på vårt kök som stort, men allt är relativt förstås.

Lotten - Min bloggvän som hejar på mig i renoveringstvivlen. Kan man lämna in befintliga luckor på sprutlackering är det nog att rekomendera. Då går det fort och lätt och blir så slätt på en gång. Men vill man måla själva, som vi ville, kan man kanske räkna med mellan 1000 och 1500 kr. Glöm inte grundfärg som gör det hela billigare. Våra blev helt OK men jag har sett hos andra att man kan få dem riktigt släta om man slipar mellan varje lager, eftersom skumgummiroller gör det lite små-gropigt. Vi orkade helt enkelt inte det. Vi hade vattenbaserad färg för att vi var tvugna att bo i lukten, men med oljefärg flyter ut bättre och resultatet blir säkerligen ett helt annat.

malo sa...

Vad fint det blir! Jag tycker om vitt som grund. Ser fram emot att få se den gröna färgen.
Och jag vet alltför väl hur det är att renovera kök. Vi diskade i handfatet i två månader. Men man glömmer fort när det är klart.

hus och torp sa...

Malo - Tack!!!