söndag 21 oktober 2007

Ett liv i guld



Åh vad jag älskar ett visst landskap och alla loppis som finns där! Jag hittade fyra lampor, två småryor, lite dukar, grytlappar mm. Det fanns också en hel del möbler som jag kunde ha köpt, men jag insåg att jag får fundera över vad jag är ute efter och sedan leta efter just det. Sedan så är det också transporten hem som kan ställa till problem. Men vi har dragkrok på bilen, så man skulle kunna ge sig på även de större pjäserna. Jag lämnade en av de små ryorna hos syrran, eftersom hon har ett av de få rum där den verkligen passar. Medaljongtapeter i guld från 60-talet, guldgardiner, svart soffa, svarta bambudraperier i dörren och en rar liten rya. Jag skulle också kunna tänka mig att ha ett liv i guld, för det var jättefint!

2 kommentarer:

Lotten sa...

Det låter ju lite glammigt.... men guld är inte min grej i inredningssammanhang;-) Jag har en kvadrat i guld målad på väggen i vardagsrummet - det räcker bra för min del! Min mormor har en fin dansk soffa som hon klädde om i guldmedaljong-plysch.... du kanske vill ta över den?

hus och torp sa...

Det låter fint, men den passar nog inte hos mig. Men det var häftigt med guld hos syrran.