onsdag 10 oktober 2007

Gästrummet


Här kommer bilder på rummet som jag skrev om. Det är tänkt som gästrum. Från början var väggarna som sagt täckta med pärlspont och under pärlsponten döljde sig flera lager av tapeter från 60-talet och framåt. En ganska rolig resa genom tapetmodet, men det var näst intill omöjligt att få spacklet att fästa. Men turligt nog fick vi tips om Easycover från Duro, en täcktapet med glasfiber som gör de mest omöjliga väggar släta och fina igen. Den randiga tapeten är från Decor Maisons kollektion Spirit och var ganska svårarbetad, eftersom den var tunn och ömtålig för tapetverktygen. Nästa gång vi tapetserar får det gärna bli med tjockare tapeter, såsom Boråstapeter. Min syster har sagt att det är som att tapetsera med vaxduk, vilket inte låter så dumt.

7 kommentarer:

Lotten sa...

Tack för kommentaren på min blogg! Alltid roligt att hitta nya bloggar och din ser ju lovande ut;-) Tapeten var jättefin tycker jag!
Första gången som jag tapetserade var när jag tapetserade min hall med en vintage-tapet. Den var i vinyl så det var definitivt som att tapetsera med vaxduk!

Lotten sa...

Förresten, är det en Viola Gråsten-pläd du har där i dina fina fåtöljer?

Hus och torp sa...

Hej Lotten. Det är jag Kajsa som har startat en blogg. Jag försöker inte alls vara så hemlig som det verkar, men min son är lite skrikig så det fanns inte tid att presentera mig. Japp det är en Grådsten. Du är mästerlig!

Lotten sa...

Nej, men vad kul! Lycka till med din blogg! Jag länkar till dig om det är ok?

hus och torp sa...

Ja länka jättegärna så kanske någon ser mig så att jag inte bloggar för mig själv. Jag länkar till dig om det är OK?

Anonym sa...

Precis det bordet har jag lagt undan på återvinningsmarknaden i vår stad. PÅ måndag måste jag hämta det. 250 kr...
Ska jag eller ska jag inte? Har sökt ett sånt länge och nu när jag hittat ett tvekar jag. Vilken trevlig blogg!!! ska scrolla neråt och läsa mera!

Unknown sa...

Snyggt vägg! *Gillar!*

/Malin Inspiration & design